"De es2000-oplossingen bieden standaard een hoge mate van automatisering."

Thilo Weise, CEO van Lipinski Telekom GmbH

“Voor branchespecifieke processen – zoals bij project- en servicebeheer of bij de verwerking van onderhoudsopdrachten – biedt es2000 voorgedefinieerde proceskaarten die ook te gebruiken zijn als optimalisatierichtlijnen voor bestaande processen. Met de nieuwe software kregen we dus tegelijkertijd ook een advies inzake bedrijfsvoering. Door onze processen aan te passen aan de branchesoftware “esoffice” is ons bedrijf op verschillende vlakken aanzienlijk efficiënter geworden.

De es2000-oplossingen bieden standaard een hoge mate van automatisering. We brengen nu alle bedrijfsprocessen consistent in kaart in esoffice – waarbij we ook gebruik maken van een geïntegreerd ticketsysteem. Op deze manier ontstaat een gestructureerde procedure: offertes worden tickets en deze worden vervolgens opdrachten, die op hun beurt weer doorgestuurd worden naar de technici. Op de service-afdeling gaat het ook zo in zijn werk: bij storingen maakt onze eigen servicehotline tickets aan die in de vorm van opdrachten ter vewerking naar de technici worden gestuurd. Na een controle door de afdeling Verkoop verzorgt onze boekhouding de eindafrekening.

De software integreert naadloos upstream- en downstreamoplossingen en brengt onze bedrijfsprocessen van A tot Z in kaart. Op die manier konden we administratieprocessen creëren die rechtstreeks in het systeem geactiveerd worden – helemaal tot en met het verzenden van herinneringen voor openstaande facturen.

Voor de planning kunnen we met één druk op de knop zien waar de meeste klanten zich bevinden, waar de hoogste omzet wordt gegenereerd of hoe druk de individuele medewerkers het hebben. Deze informatie gebruiken we vervolgens voor onze personeelsplanning en een optimale benutting van onze resources.

Dankzij es2000 is de transparantie binnen de afzonderlijke vestigingen van het bedrijf aanzienlijk groter geworden. De branchesoftware helpt nieuwe medewerkers onze processen op een begrijpelijke manier te leren kennen om snel zo productief mogelijk te zijn.”

logo-lipinski

Over Lipinski Telekom GmbH

LIPINSKI TELEKOM is een familiebedrijf dat meer dan 60 jaar geleden in Berlijn werd opgericht.

Met vestigingen in Berlijn, Hamburg, Kassel, Keulen en München (en binnenkort ook in Heilbronn) projecteert, verkoopt, installeert en ondersteunt het bedrijf systeemoplossingen op het gebied van communicatie- en beveiligingstechnologie. Hun klantenkring varieert van overheden en middelgrote ondernemingen tot Dax30-bedrijven.

De oorsprong van LIPINSKI TELEKOM ligt bij het bedrijf W. Lipinski KG, in 1949 opgericht door Wilhelm Lipinski. Het bedrijf kreeg in 1990 de naam LIPINSKI TELEKOM GmbH en is al vele jaren de exclusieve partner van AVAYA op het gebied van communicatietechnologie.

LIPINSKI TELEKOM is een gecertificeerde AVAYA Business Partner met Platinum-status en is door AVAYA uitgeroepen tot “Partner in Customer Excellence”. Dit is gebaseerd op de resultaten van klantonderzoeken die de afgelopen 12 maanden zijn uitgevoerd. In juli 2014 werd LIPINSKI TELEKOM bekroond als „AVAYA Mid-Market FullStack Partner of the Year 2014“.

Qua beveiligingstechnologie vertrouwt het bedrijf voornamelijk op producten van de fabrikant BOSCH.

Meer informatie vindt u op www.lipinski-telekom.de