“Een hoge mate van automatisering van de dagelijkse gang van zaken voor een kwalitatief hoogwaardige dienstverlening – dat is ons doel.
Onze filosofie is om onze groeiende klantenkring volledig tevreden te stellen. Dit bereiken wij door middel van onze jarenlange ervaring en met behulp van onze professioneel opgeleide specialisten. Met name in tijden van een tekort aan geschoolde vakmensen speelt echter ook een hoge mate van automatisering een belangrijke rol. Daarom kiezen wij voor een digitale procesketen met workflows tot bij de klant. Op die manier automatiseren we tijdrovende, dagelijkse routinewerkzaamheden grotendeels. Zo kunnen onze medewerkers – zowel op het hoofdkantoor als onze technici op locatie bij de klant – zich volledig focussen op hun kerntaken.
Met de es2000-oplossing hebben we ons streven om alle processen vanuit één software aan te sturen kunnen verwezenlijken. De oplossing is optimaal afgestemd op de branchespecifieke processen voor installateurs. Deze ERP-software zorgt voor consistent soepel verlopende processen tijdens de dagelijkse bedrijfsvoering en heeft onder meer uitgebreide functionaliteiten op het gebied van opdrachtaansturing en klantbeheer. Met de mobiele tabletoplossing voor onze buitendienst hebben wij de grote hoge automatiseringsbehoefte op het gebied van service en onderhoud bij de klant op locatie opgelost. Na slechts twee dagen training en een korte tijd om eraan te wennen, wil niemand vandaag nog terug naar werken op papier. Elke servicetechnicus registreert zijn dagelijkse rapporten, werktijden en materiaalverbruik op zijn eigen tablet. We besparen niet alleen tijd en papier, maar de serviceopdrachten komen nu ook rechtstreeks in ons systeem terecht. Zo kunnen we ook nog eens veel sneller factureren.
Een ander belangrijk onderdeel waarvoor we een consistent controleerbare workflow wilden, waren de onderhoudsprotocollen. Bij het installeren en onderhouden van brandalarmsystemen moeten wij nauwkeurig omschreven normen en richtlijnen in acht nemen. Bovendien moeten we alle bij de klant uitgevoerde maatregelen registreren in een protocol. Daarvoor hadden we een oplossing nodig waarmee we digitale protocollen en andere formulieren zelfstandig konden bewerken en direct op mobiele apparaten konden invullen. Met de formulierenmodule en de geïntegreerde rapportontwerper hebben we toegang tot sjablonen voor service-, inspectie- en projectopdrachten of kunnen we een formulier op maat maken door eenvoudigweg velden te slepen en neer te zetten. Wij gebruiken nu al drie verschillende eFormulieren, terwijl twee andere nog “in de maak” zijn.
Met es2000 hebben we de juiste partner aan onze zijde. We merken aan alles dat deze oplossingen échte brancheproducten zijn. Wij discussiëren op ooghoogte en hebben zelfs al enkele suggesties voor verbeteringen ingediend. Deze worden vervolgens ook zeer snel uitgevoerd – het helpt enorm als er naar je geluisterd wordt. We zijn van plan om onze processen consequent te automatiseren. We moeten precies uitzoeken waar nog behoefte is aan optimalisatie. Indien nodig kiezen we natuurlijk voor es2000 als betrouwbare partner.”