“In 2010 introduceerden we een mobiele oplossing voor onze technici. Onze klanten hebben daar rechtstreeks profijt van, omdat onze dienstverlening nu veel sneller en gerichter is dan voorheen. De overstap betekent echter ook een enorme werkvermindering voor ons medewerkers. We kunnen nu veel onafhankelijker en flexibeler werken. Overbodige ritten naar kantoor behoren definitief tot het verleden. Van thuis uit bekijk ik gewoon de systeemdocumenten en de materiaalbehoeften voor de volgende bestellingen. Dan weet ik direct of ik al dan niet nog langs kantoor moet.
Als een technicus tijdens een opdracht merkt dat hij ondersteuning van zijn collega’s nodig heeft, dan kan hij direct ter plaatse onze actuele personeelsplanning bekijken. Zo weet hij snel welke collega in de buurt en beschikbaar is. Tijdens een korte rustpauze op weg naar huis is een blik op de lijst met openstaande opdrachten voldoende om de werkdag van morgen te plannen.
Jarenlang gebruikten onze technici bij de klant gewoon een kladblok en pen. Ze moesten veel taken handmatig afwerken, wat een hoop werk betekende. Vooral het bijhouden van de werktijden was voor ons altijd een hoop gedoe. Vaak had je pas in het weekend tijd om al dat papierwerk nauwgezet over te zetten in een Excel-lijst. Het werd écht moeilijk als er uren ontbraken. Als het papierwerk verloren was gegaan, dan was het nauwelijks mogelijk af te leiden waar deze uren aan besteed waren. De optimalisatie van dit moeizame proces bleek uiteindelijk de hefboom om in een mum van tijd alle technici enthousiast te maken voor de mobiele oplossingen esweb en esmobile.
Eventuele ontbrekende uren kunnen nu in een handomdraai online opgezocht en toegevoegd worden. De urenstaat is met een paar klikken aan te maken en wordt via de software rechtstreeks naar de afdeling HR gestuurd. Directe toegang tot klantgegevens, systeemdocumenten, opdrachtlijsten en personeelsplanning en het snel en eenvoudig bijhouden van de werktijden: onze technici konden niet wachten om de nieuwe software te gebruiken. Binnen slechts drie dagen was de overstap voltooid. We besparen tijd én geld en beschermen ook het milieu doordat we minder papier gebruiken. Bovendien zien een smartphone en tablet er voor onze klanten veel professioneler uit dan een ouderwetse kladblok.”